Toimitusehdot


Oulun SOHVA & SÄNKY Kaupan toimitus- ja maksuehdot tilauksen yhteydessä


Nämä toimitus-ja maksuehdot on laadittu ja ovat voimassa 3.4.2020 alkaen. Päivitetty viimeksi 14.2.2023

YRITYS 2970240-1 Oulun SOHVA & SÄNKY Kauppa (jäljempänä Kauppa) toimittaa tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.  Toimittamme tilauksia Manner-Suomen alueelle.

Yrityksen yhteystiedot:

Sähköposti: oulunsohvasanky@gmail.com
Puhelin: 050 4755958
Postiosoite: PALJEKUJA 5, 90140 OULU

Tilaaminen / katso alempaa tarkemmat ehdot kohdasta: TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN.

Tilaus maksetaan sopimuksen mukaan erillisellä laskulla asiakaspalvelun yhteydenoton jälkeen. Tilaaja hyväksyy toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilaus tehdään soittamalla: 050 4755958 tai sähköpostilla oulunsohvasanky@gmail.com

1. TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN

1.1. Tilaaminen tapahtuu puhelimella tai sähköpostilla.

1.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Tilauslomakkeessa tulevat näkyville tilattava tuote, hinta, maininta toimitustavasta. 

1.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen sopimus ei vielä ole sitova. Tilaus katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti vasta sen jälkeen, kun kaikki tilauksen yksityiskohdat on käyty läpi ja sovittu asiakaspalvelun kanssa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen vahvistettua molemminpuolisesti asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa yrityksen sivuilla esitellyistä värimalleista.

1.4. Kauppa on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Kauppa on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta olennaisesti poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

2. HINNAT

2.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu. Mikäli hinnasto sisältää selviä virheitä, jotka tilaajan voidaan olettaa ymmärtäneen tilausta tehdessään, on Kaupalla oikeus purkaa tilaus tällaisten tuotteiden tai palveluiden osalta.

2.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

2.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta.(Ilmainen kuljetustarjous on mainittu tuotteen kohdalla erikseen). Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu on määritelty toimitusalueen mukaisesti.

2.4. Myymälöihin tilattujen tuotteiden nouto on ilmainen

2.5. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden, ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

3. TOIMITUS / KULJETUS

3.1. Kauppa lähettää kaikki tilaukset ilman aiheetonta viivästystä. Tilauksia toimitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-4 viikkoa. Tilausten toimitusajat voivat kuitenkin vaihdella kaupasta riippumattomista syistä, kuten valmistajan tai maahantuojan toimitusajoista. Kauppa tiedottaa asiakasta mahdollisista viivästyksistä toimituksessa.

3.2. Kauppa on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viiveettä.

3.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitavat yhteistyökumppaneina toimivat kuljetusliikkeet. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yhteyttä asiakkaaseen ja sopii asiakkaalle sopivan toimitusajan.

3.4 tyhjä.

3.5. Kuluttajakaupan mukaisesti Kauppa on vastuussa tuotteesta, jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä kaupalle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

3.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Kauppa ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. 

3.7. Asiakastyytyväisyyden takaamiseksi tilaukset voidaan toimittaa erissä, erityisesti mikäli tuotteet toimitetaan suoraan eri valmistajien/toimittajien varastoilta.

3.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Oulun SOHVA & SÄNKY Kaupan  asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse: oulunsohvasanky@gmail.com . Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.

3.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta kaupan asiakaspalveluun. Ilmoitus on tehtävä heti, kolmen päivän sisällä vastaanottamisesta.

3.10. TOIMITUSHINNAT

Toimitus Pohjois-Pohjanmaa:
Pihalle toimitus: 69 €, Sisälle kannettuna toimitus: 99 €.

Toimitus muu Suomi:
Pihalle toimitus: 89 €, Sisälle kannettuna toimitus: 119 €.

Kotimaisiin tuotteisiin (sohvat ja sängyt) tarjoamme ilmaisen kotiinkuljetuksen.

Nouto: Noutovaraston osoite ilmoitetaan kauppakirjalla.

4. PALAUTUSOIKEUS

4.1. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen tai väritoiveiden mukaan tehdyt tuotteet sekä hygieniasyistä palauttamattomaksi luokiteltavat tuotteet, kuten runkosängyt, joustinpatjat ja petauspatjat. Etäkaupankäynnin laki sisältää myös säännöksiä, jotka rajoittavat oikeutta kaupan purkamiseen. Kauppa haluaa täten asiakkaiden huomioivan että etäkaupankäynnin laki ei anna oikeutta kaupan purkamiseen jos: "tuote valmistetaan tai sitä muutetaan asiakkaan toiveiden mukaiseksi tai on muuten asiakkaalle yksilöity". Myös asiakkaan tehdastilauksen tai toiveiden mukaisesti valmistetuista ja muutetuista tuotteista ovat kaikki tilaustuotteitamme.

4.2. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

4.3. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Oulun SOHVA & SÄNKY Kaupan asiakaspalveluun puhelimitse 050 4755958 tai sähköpostitse oulunsohvasanky@gmail.com . Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

5. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN

5.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä kaupan  asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

5.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa.

5.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat tuotteet, jotka toimitetaan kotiosoitteeseen. Nämä tuotteet kuljetusliikkeet noutavat asiakkaalta. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 6.5 ja 6.6

5.4. Rahat palautetaan asiakkaalle viipymättä, kuitenkin viimeistään 21 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta Kaupan varastolle. Ehtona palautukselle on, että tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja avaamattomassa alkuperäisessä myyntipakkauksessa.

5.5. Pienehkön Postipakettina toimitetun tuotteen palauttaminen

  • Koskee toimitustapoja:
    - Postipaketti, nouto lähimmästä postista
    - Postipaketti, toimitus asuntoon sisälle
  • Tilauksen alkuperäiset toimituskulut palautetaan asiakkaalle.
  • Palautuskulut veloitetaan toteutuneiden kulujen mukaan.

6.6. Suurikokoisen rahtitoimituksella toimitetun tuotteen palauttaminen

  • Koskee toimitustapoja:
    - kuljetus katuosoitteeseen
    - kuljetus kotiinkannettuna
  • Palautuksen kustannus veloitetaan toteutuneiden kulujen mukaan.
  • Alkuperäinen toimituskulu palautetaan.
  • Tuotteiden tulee olla avaamattomina alkuperäispakkauksissa ja myyntikuntoisia.

5.7. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan verkkokaupalle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

6. TAKUU

Oulun SOHVA & SÄNKY Kauppa tarjoaa kaikille tuotteilleen vähintään kuuden kuukauden takuun. Joidenkin tuotteiden osalta takuu voi olla pidempi, jolloin pidemmästä takuusta ilmoitetaan erikseen. Takuu ei koske virheitä tai vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheellisestä käytöstä, kohtelusta tai käsittelystä tai tuotteen tavanomaisesta kulumisesta. Tuotteiden valmistajat voivat lisäksi tarjota Kaupan tarjoamaa takuuaikaa pidemmän takuun.

7. REKLAMAATIOT

7.1. Kauppa vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi p. 050 4755958 tai oulunsohvasanky@gmail.com, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Kuljetusreklamaatiosta pitää ilmoitta heti toimituspäivälle / merkitä rahtikirjaan vaurama.

7.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Kauppa vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Kaupan asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Kauppa neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

7.3. Oulun SOHVA & SÄNKY Kauppa ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

8. MUUT EHDOT JA VASTUU

8.1. Kauppa ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi sohvan osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Kauppa ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

8.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

8.3. Tekemällä tilauksen Oulun SOHVA & SÄNKY Kaupasta tai muulla tavoin, asiakas kiistattomasti hyväksyy nämä sopimusehdot

8.4. Kaupalla on yksipuolinen oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja, myytävien tuoteiden hintoja sekä myytäviä tuotteita milloin tahansa ilmoittamalla muutoksesta verkkosivuillaan. Jo tehtyjen tilausten osalta noudatetaan tilauksen voimassaolohetkellä voimassa olleita sopimusehtoja.

8.5. Kauppa ei ole velvollinen täyttämään sopimusta kohdatessaan ylivoimaisen esteen, jota yritys ei voi kohtuudella voittaa. Kauppa ei ole myöskään velvollinen korvaamaan ylivoimaisen esteen asiakkaalle aiheuttamaa haittaa, vahinkoa tai kustannuksia.

9. MUU TIETO

Jos sinulla on kysyttävää koskien kauppamme toimitus-ja maksuehtoja, voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse.  


Kiitos, että asioit meillä!